Podpora LCD displeje 2x16 s Arduino přes rozhraní I2C.

Arduino - LCD - I2C - Modul LM1602 založený na systému PCF8574 umožňuje připojení populárního LCD 2x16, 4x20 nebo 2x8 k libovolnému mikrokontroléru přes sběrnici I2C. Díky tomuto připojení namísto 6 linek (D4, D5, D6, D7, E, RS) použijeme pouze dvě. To ušetří cenné potenciální zákazníky Arduino Uno . Také nemusíme zapojovat potenciometr pro nastavení kontrastu, protože ten je již na desce. LM1602 nám dává kontrolu nad podsvícením displeje - můžeme jej kdykoli zapnout a vypnout pomocí příslušné funkce knihovny (LiquidCrystal I2C).

Pro tento projekt budete potřebovat:

Výše uvedenou knihovnu lze stáhnout z webových stránek: https://bitbucket.org/fmalpartida . Stažený soubor rozbalte a složku umístěte do adresáře LiquidCrystal Arduino libraries (libraries), který je ve výchozím nastavení ve složce Documents (výchozí cesta ve Windows 7 je C: / Users / username / Documents / Arduino / libraries).

Stažená knihovna má stejný název jako standardní knihovna zabudovaná do Arduina. Po instalaci v prostředí Arduino bude tedy viditelný pouze nový. Chcete-li se vrátit k výchozí verzi, měli byste v adresáři Documents / Arduino / libraries najít novou složku LiquidCrystal .

Po instalaci knihovny pomocí drátů připojte modul k Arduinu následujícím způsobem:

LCM1602 Arduino Uno
VCC 5 V
GND GND
SDA A4
SCL A5

Vložte následující kód do prostředí:

 / *
* LCM1602 & Arduino Uno
* VCC -> 5V
* GND - GND
* SCL -> A5
* SDA -> A4
* /

#include // standardní knihovna Arduino
#include // zahrnout staženou knihovnu I2C pro LCD

LiquidCrystal_I2C lcd (0x27, 2, 1, 0, 4, 5, 6, 7, 3, POZITIVNÍ); // Nastavte adresu čipu na 0x27


neplatné nastavení ()
{
lcd.begin (16.2); // Inicializace LCD 2x16

lcd.backlight (); // zapne zvýraznění
lcd.setCursor (0,0); // Umístěte kurzor na pozici 0,0 (první řádek, první sloupec)
lcd.print („Ahoj, svět!“);
zpoždění (500);
lcd.setCursor (0,1); // Umístěte kurzor na pozici 0,0 (druhý řádek, první sloupec)
lcd.print ("BOTLAND.com.pl");

}

neplatná smyčka ()
{
lcd.backlight (); // zapne zvýraznění
zpoždění (5 000);
lcd.noBacklight (); // vypne zvýraznění
zpoždění (5 000);
}

Poté nahrajeme kód na tabuli a na našem displeji se objeví následující text:

s přepínáním podsvícení každých 5 sekund.

Knihovny používáme podobným způsobem jako knihovny zabudované do prostředí Arduino

  • lcd.setCursor (x, x) - nastaví kurzor na pozici uvedenou v závorkách
  • lcd.print ("xxxxx") - zobrazí text xxxxx na obrazovce
  • lcd.clear (); - vymaže obrazovku
  • dodatečně
    • lcd.backlight () - zapne podsvícení
    • lcd.noBacklight () - vypne podsvícení

Takto vytvoříte spojení Arduino - displej - I2C.

zveme vás ke spolupráci!